Monday, July 4, 2011

Pelaburan emas bukan hanya untuk orang KAYA..


Sebut pasal pelaburan emas sebahagian besar orang beranggapan ia hanya milik eksklusif ORANG KAYA dan golongan berada!

Justeru, masyarakat kita mendapat lebih pendedahan dan mengenali pelaburan wang dengan ASB/ASN, FD. Unit Trust, menyimpan di LUTH dsbnya…daripada terbiasa dengan membeli dan menyimpan emas sebagai pelaburan mereka.

Mengapa?

Kerana, mungkin institusi kewangan yang berurusan dengan sistem perniagaan WANG KERTAS, kurang memberi info tentang kelebihan/pulangan daripada pelaburan emas!

MELABUR bermakna menempatkan wang yang ada disuatu ‘tempat’ agar wang tersebut ‘bekerja’ untuk kita bagi menghasilkan lebih wang.

Melabur tidak semestinya untuk orang yang mempunyai banyak wang atau menunggu mempunyai wang yang banyak baru boleh melabur.. Melabur boleh dimula dengan berdikit-dikit dan dibuat secara konsisten.

Begitu juga dengan pelaburan emas, juga boleh dimula dan dilakukan secara berdikit-dikit. Mungkin kita boleh bermula dengan membeli 1 gram emas – berharga RM170.00 dan menambahnya dengan secara konsisten. Yang penting minda kita telah dibuka tentang kelebihan pelaburan emas.

Melabur bermakna membuat keputusan BAGAIMANA dan DI MANA kita ingin melabur yang diyakini bakal memberi pulangan yang stabil dan lumayan..

Komoditi Emas menjanjikan pulangan yang amat memberangsangkan berbanding dengan pelaburan wang kertas. Terbukti kenaikkan harga emas dalam tahun 10 tahun lepas sebanyak 182%, iaitu secara purata kenaikkannya sebanyak 18.2%. setahun!

Cuba kita buat bayangkan SECARA MUDAH kenaikan harga emas…
Pada tahun 2000, harga 1 gram emas sekitar RM50. Sekarang harga 1 gram emas telah mencecah RM170! LUMAYAN KAN?

SELAMAT MELABUR EMAS

SALAM SUKSES

No comments:

Post a Comment