Thursday, February 9, 2012

Mengapa beli emas?


Salam ukhwah…moga sejahtera

Di akhir-akhir ini, kehangatan pelaburan emas semakin terasa dan telah mendapat tempat di hati para pelabur.

Mengapa?

1.         Sejarah telah membuktikan nilai emas telah meningkat 250% dalam tempoh 10 tahun lalu, dengan peningkatan purata sebanyak 25% setahun.

Carta kenaikan harga emas dalam tempoh 10 tahun ( Feb 2002 - Feb 2012)

 

2.         Mengikut Ketua Strategi Pelaburan Standard Chartered Bank, Steve Brice, harga emas dunia dijangka meningkat mencecah AS$1,975 (RM5,925) seaun pada suku keempat tahun ini. Kenaikan ini didorong oleh beberapa faktor termasuk krisis hutang yang meruncing di Amerika Syarikat, bekalan emas yang terhad dan peningkatan permintaan komoditi ini daripada China dan India

3.         Dan, STANDARD Chartered Bank mengunjurkan harga emas bakal mencecah AS$5,000 seauns atau kira-kira AS$160 (RM503) satu gram menjelang 2020, disokong permintaan kukuh dari China dan India.

Emas merupakan portfolio pelaburan yang sangat baik kerana ia memberi pulangan yang amat menguntungkan.


SELAMAT MELABUR

SALAM SUKSES

6 comments:

  1. argghhh... masih tak reti dan tak berani dan involve pelaburan emas nih!

    ReplyDelete
  2. memang bagus pelaburan emas tu,,tapi kurangnya pengetahuan untuk membuat pelaburan emas.

    ReplyDelete
  3. maklumat pelaburan yg amat baik utk mempelbagaikan pasif income yang boleh dimanfaatkan semua

    ReplyDelete
  4. IM, kalau kita belum tahu mmg kita tak yakin...itu perkara biasa. Mcm kita tak pandai berenang kita lihat laut atau sungai sebagai lubuk maut...tetapi sebaliknya bagi pakar renang, laut dan sungai adalah sumber 'rezeki'.. Dan saya bukan pakar, cuma di sini saya cuba utk memberi sebanyak mungkin maklumat supaya dapat membuka minda dengan harapan agar semua kita sama-sama menambah ilmu dalam pelaburan ini.

    ReplyDelete
  5. HP, kita sama-sama tambah ilmu supaya kita sama-sama berjaya..

    ReplyDelete
  6. Thanks for a very interesting blog. What else may I get that kind of info written in such a perfect approach? I’ve a undertaking that I am simply now operating on, and I have been at the look out for such info. Jual Emas Terpakai

    ReplyDelete