Thursday, May 31, 2012

Emas tak akan hilang “mojo” nya…



Salam ukhwah…moga sejahtera.

Kebelakangan ini harga emas mengalami kejatuhan teruk iaitu dari USD$1920/oz yang pernah di catat pada September tahun lalu, hingga serendah USD$1520/oz pada MEI 2012!. Dan dijangka berkemunkinan besar akan turun lebih rendah daripada itu!

Ini telah memberi kesan yang agak mengecewakan kepada penganalisis dan juga para pelabur yang mengharapkan logam kuning ini terus mara pada tahun ini.
pic - google
Mengikut Jeffry Nichols, “emas tak akan hilang “mojo” nya dan akan terus “bersinar” dalam jangka masa agak panjang….jika tidak pada tahun ini mungkin 2013….”

Banyak faktor telah  dikemukakan menyokong fakta ini…. Kita boleh mengambil kesempatan ini untuk membeli emas  ketika harga masih rendah sebagai pelaburan jangka panjang.

SELAMAT MELABUR


SALAM SUKSES

4 comments:

  1. kelmarin dulu check harga emas cuma 1ringgit lebih berbanding tahun lepas 2ringgit lebih!

    ReplyDelete
  2. IM, harga emas dunia mengalami turun naik kesan daripada turun naik nilai dollar US...

    ReplyDelete
  3. kat seminar emas diaorang cakap still boleh buat untung walaupun harga emas turun. jual dulu emas yg ada, then beli. Sebab kita beli harga yg rendah, bila harga naik nanti dpt cover balik kerugian ms jual

    ReplyDelete
  4. Betul tu nazri...utk org yg ada stok..tp bg org tk dak stok mcm mana plk? Sebenarnya simpan stok emas tk akn rugi utk jgka pjg...krn nilai emas sentiasa bertambah, cuma naik/turun harga tu perkara yg tk dpt dielakkan dlm dagangan semasa...

    ReplyDelete