Sunday, June 10, 2012

Jangan JUAL emAs…

Salam ukhwah…moga sejahtera.

Harga emas jatuh - disebabkan kenaikan nilai dolar!

Nilai dolar mengukuh mengakibatkan harga emas jatuh merudum. Situasi ini telah menyebabkan ramai pelabur menjadi panik. Ramai di kalangan mereka beralih menyimpan untuk DOLAR. Mereka jual saham. Mereka jual EMAS dan perak. Mereka dah tidak yakin menjadikan emas sebagai portfolio pelaburan!.

Mengikut penagalisis mata wang tindakan ini dikatakan kurang bijak. Saranan mereka supaya “JANGAN JUAL EMAS”, kerana kenaikan nilai dolar adalah dilihat sebagai bersifat sementara.

Nilai dolar dikatakan terlalu BULLISH, telah melepasi resistance. Kenaikan nilai dolar tidak akan bertahan. Ia akan mengalami susut nilai berikutan dengan pertumbuhan negatif ekonomi AS dan krisis kewangan Zon Eropah yang belum ada kesudahannya…

dollarchart060712


Faktor ini juga akan melonjakan harga emas dunia dan nilainya akan terus meningkat dari masa ke semasa! Kerana emas tidak boleh dicetak-cetak sebagaimana WANG KERTAS – (DOLAR ).


SELAMAT MELABUR


SALAM SUKSES

4 comments:

  1. Tahniah, satu info yang sangat berguna

    ReplyDelete
  2. NazaGold, cuma berkongsi info, hrp ia dpt dimanfaatkan semua...terima kasih sudi singgah di sini..tq

    ReplyDelete
  3. Assalam..
    Satu je yang saya nak buat bila dikatakan haram melabur dalam MGIA, nak jual dan tutup akaun emas.
    Mungkin lepas ni ada rezeki lagi, nak beli emas sebenar la.

    ReplyDelete
  4. salam iza, elok tu..dan la ni masa terbaik utk beli emas fizikal kerana harga masih berada di paras terendah...syabas iza moga sukses!!!

    ReplyDelete