Thursday, July 28, 2011

EMAS: dijangka harga terus tinggi di bulan-bulan terakhir 2011


Mengikut penganalisis emas, pergerakan harga tidak akan pernah ‘rehat’ terutama semasa musim percutian!!!
Malah terus meningkat dan bertambah tinggi (HOT SUMMER; HOTTER AUTUM)
Menjelang September – Disember 2011, suku tahun terakhir yang merupakan tempoh penting tumpuan musim perayaan di kebanyakan Negara di dunia serta peristiwa penting lain seumpama dengannya. Ia, akan memberi kesan besar terhadap perkembangan jumlah permintaan dan peningkatan harga emas di bulan-bulan terakhir 2011!

Kerana:

1.                  Peningkatan permintaan terhadap barang kemas sebagai perhiasan diri dan hadiah menjelang Krismas;
2.                  Saudagar emas India mula menambah stok emas sebagai persediaan bagi memenuhi permintaan keperluan barang kemas semasa musim perayaan dan majlis perkahwinan di penghujung tahun; serta jangkaan hasil pertanian yang meningkat di musim ini juga akan menambahkan lagi jumlah permintaan emas dari kalangan masyarakat petani di India yang terkenal menggemari perhiasan dan barang kemas.
3.                  Di akhir tahun 2011 dan awal 2012, pelaburan emas dan permintaan barang kemas dijangka melonjak dari kalangan masyarakat Cina menjelang sambutan Tahun Baru Cina.

Selain dari itu, kebelakangan ini kebanyakan bank-bank pusat di kebayakan Negara dunia sedang menambahkan khazanah emas bagi Negara masing-masing menambahkan lagi kerancakkan kenaikan harga emas dunia!!!

SELAMAT MELABUR

SALAM SUKSES

No comments:

Post a Comment