Friday, September 2, 2011

Mudah-nya untung dengan memiliki EMAS..


Salam Aidil Fitri..

Sedikit info tentang perkembangan harga emas, sebagai ole-ole aidil fitri untuk semua;


harga emas 2011 - pic google

Dua minggu lepas,

Kebanyakan pelabur se-akan terpesona dengan kenaikan harga emas, yang sudah mula mencecah 1,900 usd/oz 18 Ogos 2011 (Isnin, 2 minggu lepas)…dan pakar menjangkakan harga emas akan mampu meningkat sehingga 2,000 usd/oz pada akhir 2011.

Bukankah mudah menggandakan wang dengan membeli/memiliki emas?

Bayangkan!

Jika sekiranya kita membeli emas 10 tahun lepas dengan harga sekitar 300 usd/oz dan kini kenaikannya sudah meningkat sebanyak 6 kali ganda.

Jadi bulatkan tekad dan ambil keputusan membeli emas, dan jangan ragu-ragu dengan pendapat sesetengah pihak yang mengatakan pergerakan harga ini hanya ‘bubble’!. Misalnya Warren Buffett berpendapat membeli emas adalah suatu tindakan yang tidak bijak. Beliau lebih menyakini pelaburan dalam bidang hartanah/saham.

Tetapi;

Dalam tempoh 10 tahun (2000 – 2010), pelaburan Buffet telah meraih keuntungan besar iaitu 76%!!!....Walau bagaimana pun, pulangan pelaburan emas dalam tempoh sama jauh lebih besar iaitu lebih dari 500%.

Faktanya:

Harga emas akan terus meningkat dan melonjak lebih tinggi dari nilai DOLAR. Dan menunggu untuk melepasi lonjakan besar dalam fasa ke tiga nanti!
Rujukan: http://goldnews.bullionvault.com/gold_price_082420111

SELAMAT MELABUR


SALAM SUKSES

Maaf Zahir Batin


No comments:

Post a Comment